Buch-Neuerscheinung 2020

Veröffentlicht am 21.11.2020 in

Zwei Tonquellen der Welt

Dass der wirtschaftliche Erfolg nicht gleichbedeutend war mit einem guten Leben für die Instrumentenmacher im westböhmische Schönbach, dokumentiert eine Reportage von Wenzel Jaksch aus dem Jahre 1928. In der Gemeinde Bubenreuth hatten sich die vertriebenen Schönbacher ansiedeln und die Musikinstrumentenproduktion wieder aufnehmen können. Die vorliegende Publikation erschien mit Unterstützung der Ernst und Gisela Paul-Stiftung und zeichnet die gemeinsame Geschichte von Schönbacher und sudetendeutscher Sozialdemokratie nach.

Preis 5.- Euro + Versandkosten

(die 5 Euro fließen ungekürzt in den Sonderfonds "Verbrannte Bücher" der Ernst und Gisela Paul-Stiftung ein)

Zu beziehen über:

Rainer Pasta - Schumannstraße 3a - 94333 Geiselhöring - 09423-943608 - rainer.pasta@freenet.de

NOVÁ VERZE 2020

Dva prameny světové hudby

Západočeské Luby byly domovem výrobců hudebních nástrojů. Z bosenského dřeva se zde vyráběly nejvybranější hudební nástroje, jež se s velkým úspěchem prodávaly na světovém trhu. Reportáž Wenzela Jaksche z roku 1928 ukazuje, že hospodářský úspěch neznamenal zároveň i dobrý život výrobců těchto nástrojů. Cesta Wenzela Jaksche a výrobců hudebních nástrojů se měla zkřížit ještě jednou, když tento významný politik za německou sociálně demokratickou SPD navštívil obec Bubenreuth. Odsunutí obyvatelé Lubů se zde mohli po roce 1945 na pozvání místních usadit a obnovit produkci.

Tato publikace vykresluje společnou historii obyvatel Lubů a sudetoněmecké sociální demokracie.